0
    0
    Varukorg
    Din varukorg är tomGå till alla produkter
      Lägg till rabattkupong
      Available Coupons
      welcome5 Få 5% rea 5% rabatt på ditt första köp
        Du kanske också gillar...
        Du kanske också gillar...

        Leveranser

        Hur lång är leveranstiden?

        Normal leveranstid om produkten finns i lager är 1 – 3 arbetsdagar, annars 2 – 5 arbetsdagar. 

        Nej det behöver du inte, när du köper av olika butiker så blir ordern automatiskt en och samma.

        Ja, när din Retailr skickat produkten får du ett mail med en länk. Följ länken för att spåra ditt paket.

        När din Retailr har skickat paketet får du ett mail om att en leverans är påväg till dig.

        Butikerna ansvarar inte för paket som inte avhämtas inom skälig tid.  Paket som åter fraktas tillbaka till butikerna pga. att de inte hämtats ut sker på din risk och det är du som står för fraktkostnaden. Detta gör att det är viktigt att du hämtar ut paket som du har beställt även fast du vill utnyttja ångerrätten.

        Om du inte hört något från din Retailr efter 5 arbetsdagar gällande leverans ska du kontakta dem.

        Varje enskild butik bestämmer fraktkostnaden för din beställning. Detta ser du i kassan.

        Butikerna besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad när den anländer åtar butikerna sig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.

        Beställningar som gjorts från flera olika Retailrs kan anlända till dig vid olika tidpunkter. Har den normala leveranstiden gått ut ber vi dig kontakta den Retailr du inte fått din beställning av.

        Min order

        Jag har inte fått min orderbekräftelse, hur kan jag se denna?

        Kontrollera din skräppost så den inte hamnat där, har du köpt från olika Retailrs kan dina orderbekräftelsen skickas vid olika tillfällen. Har du inte fått en orderbekräftelse 48 timmar efter ditt köp ska du kontakta den Retailr du köpt din produkt av så skickar de den till dig.

        Kontrollera din skräppost så den inte hamnat där, har du köpt från olika Retailrs kan dina orderbekräftelsen skickas vid olika tillfällen. Har du inte fått en orderbekräftelse 48 timmar efter ditt köp ska du kontakta den Retailr du köpt din produkt av så skickar de den till dig.

        Nej, om du inte är nöjd med ditt köp får du skapa en retur, när du är färdig med returen ber vi dig beställa produkten du önskat från början.

        Ingen Retailr sänder med en retursedel i paketet med hänsyn till miljön. Vill du returnera en produkt ber vi dig maila till den Retailr du köpt av. Uppfyller du rätt kriterier för retur skickar de en färdig retursedel till din mail som du kan skriva ut.

        Om du redan lagt din beställning ber vi dig beställa den önskade varan på nytt. Om din beställning inte är lagd klickar du enkelt på “fortsätt handla” så sparas din varukorg.

        Du har rätt att avbeställa din beställning så länge Retailrn inte skickat iväg försändelsen. Kontakta gällande Retailr för mer information.

        Ditt presentkort ska vara hos dig inom 30 minuter från det att du genomfört ditt köp.

        Returer & reklamation

        Hur gör jag en retur?

        Fyll i returformuläret som du finner längst ner på hemsidan under sidan ”leveranser, returer och reklamationer”.

        Uppfyller du rätt kriterier för retur skickar de en färdig retursedel till din mail som du kan skriva ut. 

        Retailrn får inte ta ut någon returavgift. Dock står du för returfrakten vilket dras av på återbetalningen. 

        Nej, Retailrn betalar inte tillbaka fraktavgiften vid returnering av en produkt.

        Skulle produkten vara felexpedierad när den anländer åtar gällande Retailr sig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta Retailrn för ett godkännande innan du returnerar en felaktig vara. Klagomålet ska skickas omedelbart till Retailrn du köpt produkten av.

        Butikerna besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar butikerna sig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Fyll i reklamationformuläret som du finner längst ner på hemsidan under sidan ”leveranser, returer och reklamationer”. Uppfyller du rätt kriterier för reklamation skickar de en färdig retursedel till din mail som du kan skriva ut. 

        Klagomålet ska skickas omedelbart till butiken du köpt produkten av efter att defekten har upptäckts.

        När den Retailr du skickat produkten till har hanterat returen får du ett mail där de bekräftar att returen är mottagen. 

        Du har enligt ångerrätten 14 dagar på dig att returnera din vara.

        Kontakta den Retailr du köpt av skyndsamt, om inte ärendet redan är hanterat kan de hjälpa dig med att häva returen.

        Betalning & återbetalning

        Är det säkert att handla på retailr.se?

        Ja, Retailr.se använder sig endast av säkra och verifierade betalmetoder samt fraktmetoder.

        Du kan betala via kortbetalning, Klarna, Apple Pay eller Google Pay.

        Ja, du kan handla säkert med Klarna på retailr.se

        Ja, du kan delbetala genom Klarna.

        Tyvärr kan vi inte registrera en rabattkod i efterhand, detta måste registreras i kassan vid köptillfället.

        Fungerar inte din rabattkod som du önskar ber vi dig kontrollera så rabattkoden stämmer. Stämmer din rabattkod men ändå inte funkar ska du kontakta oss på info@retailr.se så hjälper vi dig.

        Längst upp på kassasidan går det utläsa “Om du har en rabattkod, ange kod” Klicka för att kunna fylla i din rabattkod.

        Du kan se din faktura via Klarna, läs mer här.

        Kontrollera att du har angett giltiga och korrekta uppgifter. Om du har fyllt i dina uppgifter korrekt men ändå inte får det att fungera ber vi dig kontakta oss på info@retailr.se

        Det varierar från Retailr till Retailr. Det kan ta upp till 30 dagar för Retailrn att hantera din återbetalning och för pengarna att komma fram till dig konto. Har du inte fått pengarna efter 30 dagar ber vi dig först och främst vända dig till involverad Retailr, annars kan du kontakta oss på info@retailr.se

        Om du inte har fått din återbetalning inom 30 dagar ber vi dig kontakta den Retailr du handlat av.

        Kontrollera att du skrivit in korrekta kortuppgifter och att ditt betalkort är giltigt. Skulle det ändå inte fungera kan du som alternativ använda dig av Klarna. Får du fortsatt problem ber vi dig kontakta oss, info@retailr.se

        Kontakta den Retailr som du köpt produkten av för att kunna spåra vad som hänt med din beställning.

        Mitt konto

        Vad innebär det att ha ett kundkonto på retailr.se?

        Med ett kundkonto kan du bland annat se tidigare beställningar, följa dina favorit-retailrs, följa upp dina supportärenden, följa returer, nedladdningar av digitala produkter med mera.

        Längst ner i vårt nyhetsbrev får du alltid en fråga om du vill avregistrera dig från vårt nyhetsbrev.

        Kontrollera att du angett korrekta inloggningsuppgifter. Har du angett rätt uppgifter men ändå inte kommer in på ditt konto ber vi dig testa om några minuter igen. Fungerar det fortfarande inte kontaktar du oss på info@retailr.seså hjälper vi dig

        Klicka på textraden “glömt mitt lösenord” så får du hjälp att byta lösenordet. Du kommer då få ett ett mail som du ska verifiera för att byta till ett nytt lösenord.

        Om du vill avsluta ditt konto på retailr.se ber vi dig att kontakta oss på info@retailr.se

        Gå in på din “mitt konto”, klicka sedan på inställningar. Ändra enkelt din adress till din nya önskade adress.

        För att kunna se tidigare beställningar måste du vid beställningstillfället vara inloggad på ditt kundkonto. Om du varit inloggad vid tidigare beställningstillfällen kan du hitta dina tidigare beställningar under fliken mitt konto → Beställningar.

        Använd en annan mejladress för att kunna skapa ett nytt konto.

        Övriga frågor

        Hur kontaktar jag kundservice?

        Om du inte hittar det du söker bland svaren kan du kontakta oss genom att maila oss på info@retailr.se

        Ja, våra Retailrs hjälper dig gärna. Du kan kontakta dem via deras egen sida där det finns en kontaktknapp ”fråga retailr”. 

        Varan kan då vara från olika Retailrs. Är du osäker på produkten du önskar köpa kontaktar du smidigt den Retailr som säljer varan genom att klicka på “fråga retailr” på produktsidan.

        När din webbläsare kontaktar samma webbserver igen skickar den tillbaka en kopia av filerna. Detta gör att webbsidor bland annat anpassas efter vad du har gjort tidigare. Dessa små filer kallas kakor eller cookies.

        Hur vi hanterar dina personuppgifter kan du läsa här.

        Få 5% på ditt första köp!

        Gå med i vårt nyhetsbrev och få 5% rabatt på ditt första köp